HUHTI-HÄLVÄ 23 Tiedustelun peruskurssi P2

Kesto 2,5 vrk
Paikkakunta Hollola
Ilmoittautumisaika 1.2.2023 18.28 - 10.4.2023 20.00

Kurssin käytyään kurssilainen ymmärtää toiminnan/liikkumisen osana tiedustelupartiota ja -ryhmää, muistaa (tuntee) vihollisen toimintaperiaatteet, taisteluensiavun perusteet, tukikohdan perustamisen sekä tukikohtatoiminnan.

Kurssi on tarkoitettu sijoituskelpoisille reserviläisille.

Kurssilaisen tulee olla suorittanut asepalvelus Suomessa.

Muita esitietoja ei ole. Kurssille osallistuminen ei siis edellytä Tiedustelun peruskurssi P1 käymistä. P1 ja P2 voi suorittaa haluamassaan järjestyksessä.

Kurssilaiset kirjautuvat kurssille 21.4. klo 17 mennessä tauluvaraston luokassa.
Kurssi päättyy 23.4. klo 16 mennessä.

Koulutusaiheet:
- Partion ja ryhmän liikkuminen ja toiminta.
- Toiminta kohdattaessa vihollinen
- Toiminta takaa ajettuna
- Tukikohtatoiminta

Tämä kurssi on osa MPK:n tiedustelun koulutusohjelmaa. P1- sekä P2 -kurssit tulee olla suoritettuna ennen jatkokursseille ilmoittautumista.

Kurssi on maksuton sisältäen koulutuksen, majoituksen, ruokailut ja vakuutuksen.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Hälvälän harjoitusalue
Ampumaradantie