HÄMEEN ILVES 2023 Sähkövoimajärjestelmät 3 (sovellettukurssi)

Ajankohta 22.9.2023 - 24.9.2023
Aika 17.00
Paikkakunta Parolannummi
Ilmoittautumisaika 25.1.2023 8.42 - 3.9.2023 23.00

Kurssin jälkeen osallistuja tuntee erilaisiin sovellettuihin kohteisiin rakennettavien kenttäsähköverkkojen rakenteita ja osaa mitoittaa ja valita kulloisenkin kohteen mukaiset kenttäsähköverkkomateriaalit ja varavoimakoneet sekä kertaa ja hallitsee niiden käytön, käytönaikaiset toimenpiteet ja kuljetuskuntoon laiton.
Kurssilainen tutustuu ja tietää erilaisista kenttäsähköverkon mittauksista ja niissä käytettävistä mittalaitteista. Kurssilainen ymmärtää ja osaa käyttää erilaisia maastollisia olosuhteita hyväkseen rakentaessaan turvallisen kenttäsähköverkon.

Kurssi soveltuu kaikille sähkövoimajärjestelmät (SVJK1) kurssin suorittaneille, joita kiinnostaa kenttäsähköverkkojen rakentaminen erilaisiin sovellettuihin kohteisiin.

Kurssille ilmoittautuvalla tulee olla suoritettuna sähkövoimajärjestelmä 1 -kurssi.
Kurssi majoittuu maastossa.

Kurssi toteuttaa Hämeen Ilves 2023 harjoituksen kenttäsähköverkkojen rakentamisen. Lisäksi kurssille laaditaan erillisiä kenttäsähköverkkoihin liittyviä tehtäviä.
PE 22.9
1700 Ilmoittautuminen kurssille, varustaminen, alkupuhuttelu ja toimintaohjeet
Ilta: Erikoiskoulutus SVK ja KSV materiaalin ja sähköturvallisuuden kertaava koulutus ja KSV verkon rakentaminen/tarkastaminen.
Majoittuminen maastossa, huoltokoulutus

LA 23.9
Aamupäivä: Erikoiskoulutus KSV käyttöönottomittausten perusteet. KSV rakentaminen kohteeseen ja mittausharjoitus.
Iltapäivä: Erikoiskoulutus ase- ja ampumakoulutus (ammunta)
Ilta: Erikoiskoulutus, KSV rakentaminen maastoon.

SU 24.9
Aamupäivä: Erikoiskoulutus huoltokoulutus, kalustohuolto, varusteiden palautukset
Iltapäivä: Palautetilaisuus ja kurssin päättäminen klo14 mennessä.
Kurssin ruokailut toteutetaan maastoruokailuna.

Kurssin sisältö ja aikataulu voivat muuttua.
Tarkemmat tiedot ja ohjeet kurssista lähetetään kurssille hyväksytyille noin kaksi viikkoa ennen kurssin alkua.

Kurssi on maksuton.

Sisältää vakuutuksen, koulutuksen, ruokailut ja majoituksen.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Panssariprikaati
Parolannummentie 298