Polkupyörämarssi 100 km (50 km)

Ajankohta 3.9.2023
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 13.6.2023 12.56 - 21.8.2023 8.30

Suorittaa MPK:n fyysisen toimintakyvyn koulutusohjelman mukainen kenttäkelpoisuuden polkupyörämarssin.
Osaa liikkua polkupyörämarssin muodostelmassa ja tietää siihen liityvät tehtävät Osaa huoltaa polkupyörän ennen marssia ja ylläpitää polkupyörän kuntoa marssin aikana
Hallitsee kartan käytön polkupyörämarssin aikana
Tietää perinnetyöhön liittyvään seppeleenlaskun käytänteet.

Reserviläisille, jotka haluavat testata kenttäkelpoisuuttaan polkupyörämarssilla.

Kurssin aikana on tarkoitus suorittaa kenttäkelpoisuus vaatimusten mukainen polkupyörämarssi perinnemarssina välillä Tikkakoski – Laukaa – Suolahti – Äänekoski – Uurainen - Tikkakoski. Marssi suoritetaan omilla varusteilla ja riittävin välein, jotta marssi voidaan suorittaa turvallisesti.
Reitti lähtee Ilmavoimamuseolta, josta pyöräilemme Laukaan kirkon sankarihaudoille pitäen siellä tauon. Tauon jälkeen matka jatkuu Suolahden vanhalle rautatieasemalle, jossa pysähdymme JR50 muistomerkille pitämään huoltotaukoa. Marssi jatkuu Äänekosken kautta Uuraisille, jossa sijaitsee seuraava taukopaikka. Uuraisilta matka jatkuu takaisin Ilmavoimamuseolle Luonetjärventien kautta.
Reissun päätteeksi vierailemme Ilmavoimamuseolla, jossa odottaa opastettu kierros ja kahvit marssin suorittaneille. Marssin voi suorittaa myös 50km marssina, jolloin Äänekoskelta saa autokyydin Tikkakoskelle.

27.5.2023 polkupyörämarssi reittiä:

klo 09.00 Lähto Tikkakoskelta Ilmavoimamuseo
klo 10.30 Laukaa Kirkko
klo 12.15 Suolahti Rautatieasema
klo 15.00 Uurainen Keskusta
klo 16.30 Tikkakoski Ilmavoimamuseo

Osallistumismaksu sisältää kurssin aikaisen vakuutuksen, materiaalin sekä ruokailut.

Osallistumisen peruminen on mahdollinen 7 vrk ennen kurssin alkua, jonka jälkeen perumisesta ilman erityisen painavaa syytä peritään 30,00€ perumismaksu.

Tikkakosken tori
Siltakatu