HÄMEEN ILVES 2023 Perustamiskeskuksen henkilöstöelimen jatkokurssi

Paikkakunta Parolannummi
Ilmoittautumisaika 16.5.2023 14.22 - 3.9.2023 14.00

Kurssin suoritettuaan osallistujat:
Kurssilaiset ymmärtävät (osaavat) HLÖSTÖELIN henkilöstön tehtävät. He myös ymmärtävät ja osaavat omassa tehtävässään vaadittavat tiedot ja taidot, sekä ovat kykeneviä toteuttaman Puolustusvoimain harjoituksen.

Kurssi on tarkoitettu HLÖSÖTÖELIN tehtäviin sijoitetuille reserviläisille.
Pirkanmaan aluetoimisto kutsuu kurssille osallistujat.
Kurssille ei voi itse hakeutua.
Kurssi varustetaan Puolustusvoimien varusteilla. Kurssilaisille jaetaan sotilaan perusvarustus, jolla kykenee suoriutumaan kurssista (maastopuku m/05 ja tarvittava lisävarustus).
Kurssista myönnetään kaksi rinnasteista kertausharjoitusvuorokautta.

Aluetoimiston esittämät ja hyväksymät
reserviläiset, joilla on sijoitus PV:n ja Rajavartiolaitoksen (RVL) perustamiskeskuksissa.

Oltava käytynä ainakin PERK peruskurssi (perustamisen peruskurssi)

- PERK kertaus (PERK-peruskurssi aineistosta)
- HLÖSTÖELIN kokoonpano ja tehtävät
- HLÖSTÖELIN ja ILPA- suunnitelma ja perustaminen - maaston ja perustamispaikan tiedustelu, lautakunnat - käytettävien ohjelmistojen kertaus ja koulutus

Kurssi on osallistujalle maksuton.
Kurssi sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin, ruokailut ja vakuutuksen.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Panssariprikaati
Parolannummentie 298