HÄMEEN ILVES 2023 PAIKP tiedustelu- ja sissitoiminnan perusteet

Ajankohta 22.9.2023 - 24.9.2023
Paikkakunta Parolannummi
Ilmoittautumisaika 5.6.2023 14.57 - 4.9.2023 15.50

Kurssin tavoitteena on että koulutettava tuntee tiedustelujoukkueen toiminnan tiedustelutehtävässä. Osaa toimia ryhmän jäsenenä tiedustelutehtävässä. Hallitsee toiminnan osana partiokokoonpanoa.

Kurssi soveltuu tiedustelu tai sissi koulutuksen saaneelle reserviläisille. Hyvä fyysinen ja psyykkinen kunto

Koulutus/kokemus tiedustelu ja hajautetun toiminnan tehtävistä on vahvasti suositeltu harjoituksen ollessa kokonaisuudessaan ns. soveltava harjoitus. Harjoituksen aikana ei kouluteta rastikoulutuksia.
Kurssille hyväksytyille toimitetaan noin kaksi viikkoa ennen harjoitusta kurssikirje ja varustautumisohje, josta selviää tarkemmat tiedot ja ohjeet.

Harjoituksessa tiedustelujoukkue suorittaa annettua tiedustelutehtävää joukkueenjohtajan johtamana. Käytössä on perus jalkaväen tiedustelumuodot tilanteesta riippuen.

Kurssi on maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Panssariprikaati
Parolannummentie 298