SoMa2023 Resilienssi ja toimintakyky kriiseissä KURSSI ON TÄYNNÄ

Kesto 3 päivää
Paikkakunta Parolannummi
Ilmoittautumisaika 24.7.2023 9.00 - 6.8.2023 23.00

Tavoitteena on antaa kurssilaisille valmiuksia ymmärtää miten kriisi vaikuttaa ihmisen käyttäytymiseen ja millä tavoin kriiseistä voi selviytyä. Resilienssi on kykyä selvitä ja säilyttää toimintakyky erilaisissa tilanteissa. Kurssin käytyään kurssilainen on oppinut tunnistamaan omia vahvuuksiaan ja kehittämään omaa resilienssiään.

SoMa-harjoitus on Maanpuolustusnaisten Liitto ry:n ja Sotilaskotiliitto ry:n yhdessä tilaama, suunnittelema ja organisoima valtakunnallinen harjoitus, joka järjestetään joka toinen vuosi. Harjoituksen kurssit on kohdennettu ensisijaisesti tilaajajärjestöjen jäsenistölle, mutta harkinnan mukaan kurssit voidaan avata myös järjestöihin kuulumattomille naisille.

Kurssi soveltuu kriisitietoisuuden kehittämisestä kiinnostuneille. Ei sovellu akuutissa kriisissä olevalle henkilölle

Kurssille hyväksytyille lähetetään kurssikirje kaksi viikkoa ennen kurssin alkua, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta Hattulan koulutuspaikalle, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.
Kursseille hyväksyminen tehdään viimeistään ilmoittautumisajan päätyttyä.

- Tietoa kriisin vaiheista
- Mitä resilienssi on?
- Henkinen tuki kriisistilanteissa
- Varautuminen
- Omien vahvuuksien ja kehittymistarpeiden tunnistaminen ja oman kehittymissuunnitelman laatiminen
Koulutus on vuorovaikutuksellista ja keskustelevaa

Kurssia tukee Lotta Svärd -säätiö.

Kurssimaksu sisältää vakuutuksen, koulutuksen, ruokailut ja majoituksen.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Panssariprikaati
Parolannummentie 298