SoMa2023 Viestintäkurssi

Kesto 3 päivää
Paikkakunta Parolannummi
Ilmoittautumisaika 24.7.2023 9.00 - 20.8.2023 23.00

Kurssilainen ymmärtää digitaalisen viestinnän hyödyntämisen organisaation tavoitteiden tukena. Kurssilainen osaa soveltaa oppimaansa viestinnässä ja käyttää valokuvaa osana toimivaa tiedottamista. Ymmärtää informaatiovaikuttamisen ja informaatiosodan keskeisimmät asiat. Kurssilainen ymmärtää tiedotteen periaatteet ja osaa luoda mediasuhteita.

Kurssi on avoin kaikille 18 vuotta täyttäneille. SoMa-harjoitus on Sotilaskotiliiton ja Maanpuolustusnaisten Liiton yhteinen harjoitus, joka järjestetään joka toinen vuosi. Harjoituksen kurssit on pääsääntöisesti liittojen jäsenistölle tarkoitettua jatkotason koulutusta. Kurssi soveltuu viestinnästä, tiedottamisesta ja sosiaalisesta mediasta kiinnostuneille ensisijaisesti Maanpuolustusnaisten Liiton ja Sotilaskotiliiton jäsenille.

Kurssilainen tarvitsee oman kannettavan tietokoneen, sekä valokuvaamiseen kameran ja/tai teknisesti korkeatasoisen mobiililaiteen sekä muistiinpanovälineet. Käytössämme on kurssin aikana internetyhteys (wifi).

Kurssille hyväksytyille lähetetään kurssikirje kaksi viikkoa ennen kurssin alkua, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta Hattulan koulutuspaikalle, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.
Kursseille hyväksyminen tehdään viimeistään ilmoittautumisajan päätyttyä.

Kurssin aikana laaditaan tekstiä kuvin ja haastatteluin SoMa harjoituksesta sosiaaliseen mediaan. Viikonloppuun sisältyy käytännön harjoittelun lisäksi teoriaosuuksia.

Kurssimaksu sisältää vakuutuksen, koulutuksen, ruokailut ja majoituksen.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Panssariprikaati
Parolannummentie 298