Etsinnän peruskurssi

Kesto 1 vrk
Paikkakunta Hollola
Ilmoittautumisaika 14.6.2023 20.40 - 12.10.2023 22.00

Kurssin käytyään kurssilaiset tuntevat yleisimmin käytettävät etsintämenetelmät ja osaavat toimia niissä etsijöinä. Osallistujat tietävät myös Vapepan toiminnan ja viranomaisyhteistyön periaatteet, henkilökohtaisen valmiuden osa-alueet, vastuuasiat ja osaavat varautua etsintöihin sekä toimia etsintähälytyksessä. Kurssin käyminen ei velvoita liittymään hälytysryhmään, mutta toimintaan mukaan haluaville pyritään osoittamaan sopiva hälytysryhmä.

Kurssi on tarkoitettu kaikille Vapaaehtoisen pelastuspalvelun toiminnasta kiinnostuneille. Alaikäraja on 18 v.

Normaali kyky liikkua maastossa.

Kurssi sisältää teoriaopetusta, pienimuotoisia ryhmätehtäviä ja ohjattua etsintäharjoittelua maastossa.

Kurssi alkaa ilmoittautumisella Hälvälän Tauluvaraston luokassa klo 08.00.
Kurssi päättyy päivälliseen kello 17.00.

Kurssilaisia ei varusteta suojavarustein. Ottakaa omat säänmukaiset ulkoiluvarusteet mukaanne.

Kurssi on maksuton.

Kurssia tukee Lahden Seudun Väestönsuojelusäätiö.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Hälvälän harjoitusalue
Ampumaradantie