Kotiseutuharjoitus LAHTI 23 Maasto- ja turvallisuustaitoja

Kesto 2 vrk
Paikkakunta Hollola
Ilmoittautumisaika 2.7.2023 16.05 - 20.8.2023 23.00

Kurssin jälkeen kurssilaisella on valmiuksia toimia turvallisesti maastossa ja selviytyä luonnon olosuhteissa yön yli.

Kurssi on tarkoitettu henkilöille jotka haluavat kehittää omaa valmiuttaan selviytyä maasto-olosuhteissa ja harjoitella itsepuolustuksen perusteita.

Osallistujan tulee olla vähintään 18-vuotias (tai alle 18-vuotiailla tulee olla huoltajien kirjallinen suostumus ennen kurssille hyväksyntää). Kurssille osallistuminen edellyttää kykyä liikkua sekä yöpyä maasto-olosuhteissa.

Kurssilaiset ilmoittautuvat Hälvälässä Tauluvaraston luokassa lauantaina klo 0800 mennessä.
Kurssi päättyy sunnuntaina klo 14 mennessä.

Kurssilla harjoitellaan perustason maastotaitoja ja yövytään maastossa tilapäismajoitteissa sekä tutustutaan retkeilijän tarvikkeisiin ja varusteisiin.

Kurssin koulutusaiheita mm.: hätäensiapu, tulen teko, puukon käsittely, kartanluku maastossa ja suunnistuksen perusteita, tilapäismajoitteen tekeminen, itsepuolustuksen perusteita.

Kurssilaisille jaetaan suojavaatetus, makuupussi ja -alusta. Kurssille valituille lähetetään tarkempi kurssiohjelma ja ohjeistusta sähköpostitse n. kaksi viikkoa ennen kurssin alkua.

Kurssi on maksuton.

Kurssia tukee Lahden seudun väestönsuojelusäätiö.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Hälvälän harjoitusalue
Ampumaradantie