Kesäyön marssi Liperi: 25 km

Kesto
Paikkakunta Ylämylly
Ilmoittautumisaika 16.2.2024 12.00 - 20.5.2024 8.00

Kesäyön marssin tavoitteena on kehittää reserviläisten marssitaitoja sekä heidän pitkäkestoista fyysistä toimintakykyään siten, että he osaavat ylläpitää toimintakykynsä pitkäkestoisen fyysisen suorituksen aikana.

Tavoitteena on lisäksi kaikkien kansalaisten liikunta-aktiivisuuden lisääminen sekä nuorten aktivoiminen maanpuolustuskoulutustoimintaan.

Kurssi sopii kaikille yli 18-vuotiaille liikunnasta kiinnostuneille henkilöille.

Kesäyön marssi on perinteinen valtakunnallinen marssitapahtuma, joka on tarkoitettu kaikille kunnostaan huolehtiville ja se järjestetään nyt neljännen kerran Savo-Karjalan maanpuolustuspiirin alueella. Liperissä marssi suoritetaan kauniissa ja haastavissa vaaramaisemissa polkuja ja metsäautoteita pitkin Ylämyllyn, Pärnävaaran, Vaivion ja Käsämän alueella Liperin kunnan Kinttupolku-reitistöjä hyödyntäen.

Tutustu marssitapahtuman yleisohjeistukseen sekä vinkkeihin marssille valmistautumiseen Liperin Kesäyön marssin sivuilta osoitteesta mpk.fi/muu-toiminta/kesayonmarssi/liperi . Linkki ohjesivulle on myös tämän sivun alaosassa.

Osallistuja valitsee ilmoittautumisen yhteydessä sen, haluaako marssia matkan itsenäisesti omaan tahtiin vähintään kahden hengen ryhmässä, vaiko yhtenäisesti osana isompaa marssiosastoa. Yksin marssiminen ei turvallisuussyistä ole mahdollista.

Marssi suoritetaan omassa varustuksessa. Varaudu hyvillä kengillä, repulla, säänmukaisella marssivaatetuksella ja riittävillä vaihto- ja taukovaatteilla.

Reserviläinen voi halutessaan suorittaa marssin kenttäkelpoisuusmarssina, jolloin osallistujan tulee suorittaa marssi maastopuvussa ja varsikengissä repun kanssa alle kuuteen tuntiin. Kenttäkelpoisuusmarssin suorittajille jaetaan maastopuku järjestäjän toimesta, mutta oman maastopuvun käyttö on toivottavaa.

Osallistujat saavat tarkemmat tiedot marssireitistä ja marssin yleisjärjestelyistä (varustus, huolto, opastus, pysäköinti, jne.) hyväksymisilmoituksen yhteydessä.

Pohjois-Karjalan Aluetoimisto tekee lopullisen päätöksen kurssilaisen hyväksymisestä kurssille.

Perjantai 24.5.2024
18:30-19:00 – Ilmoittautuminen
19:00-19:30 – Turvallisuuspuhuttelu
19:30-20:00 – Marssivalmistelut ja avajaistapahtuma
20:00 alkaen - Marssin suoritus omaan tahtiin

Lauantai 25.5.2024
Marssin suoritus jatkuu
Marssisuorituksen päättäminen ja huolto
Pitkänmatkalaisilla mahdollisuus lepoon
Kotiuttaminen marssin jälkeen

Kurssimaksuun sisältyy marssiaikainen huolto ja tapaturmavakuutus.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää tulematta ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssilaiselta osallistumismaksu kokonaisuudessaan.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse suoraan kurssin hallinnosta vastaavalle henkilölle (Milja Muikku, milja.muikku@mpk.fi, puh. 050 517 5555).

Ylämyllyn Varastoalue
Paloaukeantie 10 A
80400 Ylämylly

Kurssinjohtaja/hallinto: Milja Muikku (milja.muikku@mpk.fi, puh. 050 517 5555)

Tutustu marssitapahtuman yleisohjeistukseen sekä vinkkeihin marssille valmistautumisesta täältä!