SOTINPURO 2024: Johto- ja huoltokurssi

Kesto
Paikkakunta Nurmes
Ilmoittautumisaika 3.4.2024 7.37 - 23.5.2024 23.00

Kurssin jälkeen osallistuja omaa valmiudet toimintaan harjoituksen johto-osassa tai erilaisissa yleishuollon, taloushuollon, logistiikan, perustamisen ja perustamisen tuen tehtävissä.

Kurssi sopii kaikille täysi-ikäisille Suomen kansalaisille.
Erityisesti kurssi sopii niille, jotka ovat jo käyneet esimerkiksi perustamisen ja joukkomuonituksen peruskursseja tai erilaisten tapahtumien johto- ja tukikursseja, mutta aikaisempi kokemus edellä mainituista tehtävistä ei ole välttämätöntä.

Sotinpuron harjoituskokonaisuus koostuu Pohjois-Karjalan Aluetoimiston johtamasta Karjalan Miekka 24-harjoituksesta ja MPK:n Savo-Karjalan Maanpuolustuspiirin SOTINPURO 24 -harjoituksesta. MPK:n vastuulla on molempiin harjoituksiin osallistuvien reserviläisten ja kurssilaisten varustaminen sekä harjoituksen taloushuolto.

Johto- ja huoltokurssista luodaan yhteinen johto- ja huolto-organisaatio, jossa on erilaisia tehtäviä harjoituksen tilannekeskuksen, taloushuollon (kenttämuonitus, yleishuolto), huoltokuljetusten ja perustamisen liittyvissä tehtävissä. Kurssilla osallistujat harjaantuvat toimimaan suurehkon harjoituksen edellämainituissa johto- ja tukitehtävissä.

Ilmoittautuessaan kurssille osallistuja voi esittää toiveensa, missä tehtävässä hän haluaa harjoituksessa toimia.

Osallistujat saavat ennakko-ohjeen n. viikkoa ennen kurssia. Ennakko-ohjeessa kurssilaiset saavat tarkemmat tiedot tehtävästään harjoituksessa ja muut perusteet yleisjärjestelyistä (kuljetukset, varustus, majoitus, jne).

Pohjois-Karjalan Aluetoimisto tekee lopullisen päätöksen osallistujien hyväksymisestä kurssille.

Runko-ohjelma (muutokset mahdollisia):

Perjantai 7.6.2024
7.00 Ilmoittautuminen/Ylämylly ja Rissala (Ilmoittautumisaika/-paikka voidaan sopia erikseen)
7.00-10.00 Varustaminen + siirtyminen Sotinpurolle
TAI
10.00 Mennessä ilmoittautuminen Sotinpurolla (Ilmoittautumisaika/-paikka voidaan sopia erikseen)
10.00-12.00 Harjoituspuhuttelu ja lounas
12.00 alkaen toiminnan valmistelu
-henkilöstön vastaanoton valmistelut
-materiaalin valmistelu jakovalmiiksi
-elintarvikkeiden vastaanotto ja muonitusvalmistelut
-majoittumisjärjestelyt
-johtopaikan perustaminen
17.00-23.00 Perustamisvaihe
-MPK:n kurssilaisten (osa) ja Karjalan Miekan reserviläisten vastaanotto/varustaminen

Lauantai 8.6.2024
7.00-22.00
-MPK:n kurssilaisten vastaanotto/varustaminen (loput)
-Harjoituksen purkamisen suunnittelu/valmistelu

Sunnuntai 9.6.2024
7.00-12.00
-Harjoituksen purkutoimenpiteet
-Harjoitusmateriaalin ja varusteiden vastaanotto
12.00-14.00
Purkutoimenpiteet päätökseen
Alueen siivous ja luovutus
14.00-16.30 Loppupuhuttelu, kotiuttaminen

Kurssi on maksuton.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää tulematta ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse suoraan kurssin hallinnosta vastaavalle henkilölle (Antti Teräväinen, antti.teravainen@mpk.fi, puh. 050 476 7979)

Sotinpuron ampumaleirialue, Nurmes
Sotinpurontie 198
75530 Nurmes