Radioamatööritoiminta: OI#MPK kutsujen aktivointi itsenäisyyspäivänä 6.12.2023

Ajankohta 6.12.2023
Kesto 1 päivä
Ilmoittautumisaika 7.11.2023 11.13 - 20.11.2023 23.00

Kurssilla harjoitellaan MPK:n sotilasradioamatöörikutsujen käyttöönottoa ja julkista sotilasradioamatööritoimintaa radioamatööritaajuuksilla.

Kurssille voivat osallistua kaikki radioamatööriasemaluvan haltijat MPK piirinsä Vastaavan ohjauksessa (huom! lupakopio ja lokivelvoite).

Aika: 00.00 SA – 24.00 SA
Osallistuminen:
1) OI#MPK lupakopio, ilman lupaa kutsua ei saa käyttää
2) hae käyttöoikeutta kutsuun piirin vastaavalta
MPK-tunnus/Piiri Vastaava (oma tunnus) 1997 asti RA-toiminnan numerointi
OI 1 MPK LSMPP Hannu Reiman (OH1IX) Turun ja Porin lääni
OI 2 MPK ESMPP Tuomo Aho (OH6MDX) Uudenmaan lääni
OI 3 MPK HÄMPP Tuomo Pohjantuli (OH3TPO) Hämeen lääni
OI 4 MPK KSMPP Veijo Arponen (OH4VA) Mikkelin lääni
OI 5 MPK KSMPP Veijo Arponen (OH4VA) Kymen lääni
OI 6 MPK POHMPP Ralf Ström (OH6CJX) Vaasan ja Keski-Suomen läänit
OI 7 MPK SKMPP Tommi Holopainen (OH7JJT) Kuopion ja Pohjois-Karjalan
läänit
OI 8 MPK PSMPP Juha Lindfors (OH8CW) Oulun lääni
OI 9 MPK PSMPP/Lappi Kari-Pekka Salmikivi (OH9CLE) Lapin lääni
Vastaavan sähköposti kurssikirjeessä.
3) sitoutuminen MPK Radioamatööritoimintaohjeeseen (luonnos) MPK ak 173/1.03/24.8.2022 https://tinyurl.com/MPKraohje2022
4) lokin pitäminen, sekä määrämuotoisen sähköisen ADIF-lokin toimittaminen QSL-robotille
i. sähköposti: oimpk@srat.fi
ii. loki toimitettava seitsemän päivän sisällä aktivoinnista

Suomen itsenäisyyspäivä on Suomen kansallispäivä, jota vietetään 6. joulukuuta 1917 tapahtuneen itsenäistymisen kunniaksi.
Puolustusvoimien OI-alkuisilla kutsuilla työskentelevien joukko-osastojen, MPKn sekä kilta- ja museoasemien aktiviteettipäivää vietetään radioamatööritaajuuksilla keskiviikkona 6.12.2023
Päivän aikana on mahdollista pitää yhteys mahdollisimman monen OI-kutsulla työskentelevän radioamatööriaseman kanssa. OI-asemat työskentelevät pääosin 3,5 MHz:n (80 metriä) ja 7 MHz:n (40 metriä) radioamatööritaajuuksilla ja liikennöiden joko puheella (LSB/USB AM) tai sähkötyksellä (CW).

Muista anoa OI-awardia, kun olet työskennellyt kymmenen eri asemaa. Awardiin kelpaavat yhteydet vuodesta 2010 alkaen.
Tule aktivoimaan OI#MPK kutsuja.

Kurssi on osallistujalle maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Radioamatöörin oma QTH.

Kurssinjohtaja: Koulutuspäällikkö Hannu Reiman