Lounais-Suomen ampumaharjoitus24 Kivääriammunnat naisille alkeistaso ; (Ammunnat RK0-4) KURSSI TÄYNNÄ

Ajankohta 15.6.2024
Kesto 1 päivä
Paikkakunta Niinisalo
Ilmoittautumisaika 4.12.2023 13.54 - 30.5.2024 23.00

Kurssin jälkeen kurssilainen osaa aseen turvallisen käsittelyn ja turvallisuusmääräykset ampumaradalla ja muistaa miten ase kohdistetaan , osaa eri ampuma-asennot, osaa määrittää iskemäkeskeispisteen ja siirtää tähtäimiä.
Kurssin jälkeen kurssilainen osaa:
- toiminnan ampumaradalla
- ammunnan komennot
- hyvän ampuma-asennon ja laukauksen vaatimukset ammuttaessa makuulta
- hyvän ampuma-asennon vaatimukset ammuttaessa polviasennosta
- hyvän ampuma-asennon vaatimukset ammuttaessa pystyasennosta
- lippaan vaihtamisen makuu- ja polviasennosta
- tähtäämisen, liipaisun ja jälkipidon
- määrittää iskemäkeskeispisteen ja siirtää tähtäimiä
- hyvän kasan ampuminen
- kohdistaa aseensa
- tavoitteena vähintään hyvä tulos (5 laukausta makuulta 150m:ltä 36 -40 pistettä)
Ammunnat suoritetaan kurssin osaamistason mukaisesti, jolloin osa tavoitteista (esim. ampuma-asennot) voi jäädä pois

Kurssi on tarkoitettu yli 18-vuotiaille naisille. Kurssi soveltuu ammunnan perusteiden opetteluun tai kertaamiseen.
Osallistujalla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta kiväärillä ampumisesta.
Raskaana olevat eivät saa osallistua tälle kurssille.
Osallistujalla ei tarvitse olla aseenkantolupaa.

Kurssilla ammutaan MPK:n aseilla. Omien aseiden käyttäminen ei ole mahdollista.
Kurssi alkaa klo 9.00 Niinisalon kivääriampumaradalla ja päättyy klo 16.00 mennessä.
Pukeudu sään ja kelin mukaiseen varustukseen, jolla voit olla ulkona koko päivän.
Osallistuja on vakuutettu kurssin ajan.
Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.
MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssi alkaa klo 9.00 ja päättyy n. klo 16.00 mennessä.
Niinisalon varuskunnan ampumaradalle saapuessa voi käyttää Google Mapsissa osoitteena Pohjankankaantie 111, Kankaanpää. Sillä kohdalla on tienviitta ampumaradoille vievälle tielle.
Kurssilla ammutaan osallistujien osaamisen salliessa MPK:n ampumaohjelmiston mukaiset rynnäkkökivääriammunnat 0—4, yhteensä noin 30 – 60 laukausta.
Ammunnat suoritetaan makuulta 150m etäisyydeltä, polvelta ja pystystä 50m etäisyydeltä.

Kurssimaksuun sisältyy opetus, opetusmateriaali, ohjelmaan merkityt ateriat sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, suojavarustus ja vakuutusturva.​
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Niinisalon varuskunta
Varuskunnantie 112