Pistooliammunnat jatkotaso (Ammunnat PIST 5 - 7 ja 11)

Ajankohta 21.4.2024
Kesto 6 tuntia
Paikkakunta Niinisalo
Ilmoittautumisaika 3.1.2024 14.27 - 5.4.2024 10.00

Kurssin jälkeen osallistuja osaa:
- tukevan ampumaotteen
- tasajyvän puristavan laukauksen
- arvioida omaa osumistaan.
- liikkua nopeasti eri ampuma-asennosta toiseen
- ampua eri ampuma-asennoista pistoolilla
- turvallisen aseenkäsittelyn liikkuessaan eri asentojen välillä.
PIST 11 ammunta on ampumataitotesti, jolla todetaan ampumataidon taso ja ampumakoulutuksen tavoitteiden saavuttaminen.

Kurssi on tarkoitettu reserviläisille, jotka haluavat kehittää ja testata ampuma- sekä aseenkäsittelytaitonsa.
Kurssilla ei opeteta ammunnan perusteita, joten kurssilaisen on ehdottomasti hallittava perustason ampumatekniikka makuulta, pystystä ja polvelta sekä hallittava turvallinen asekäsittely (lataaminen, lippaanvaihto, ampuma-asennon vaihto). Riittävät perusteet voi saavuttaa jollain seuraavista tavoista:
- varusmiespalveluksen suorittaminen kolmen vuoden sisällä, johon on sisältynyt pistooliammunnan opetus.
- ampumaharrastus, esim. SRA.
- MPK:n perustason ammuntoihin osallistuminen.
Raskaana olevat eivät saa osallistua tälle kurssille.
Osallistuja voidaan poistaa kurssilta, mikäli hänen osaamisensa ei ole vaadittavalla tasolla. Tällöin kurssimaksua ei palauteta.

Kurssilla ammutaan MPK:n aseilla. Omien aseiden käyttäminen ei ole mahdollista. Osallistujalla ei tarvitse olla aselupaa.
Kurssi alkaa klo 10.00 Niinisalon pistooliampumaradalla ja päättyy klo 16.00 mennessä. Ammuntojen välissä tunnin ruokatauko omin mukaan otetuin eväin. Ruokatauolla ei ole mahdollista poistua muualle syömään. Pukeudu sään ja kelin mukaiseen varustukseen, jolla voit olla ulkona koko päivän.
Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.
Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.
Kurssilaiset on vakuutettu kurssin aikana.

Kurssi alkaa klo 10 ja päättyy n. klo 16.00 mennessä.
Kurssilla ammutaan n. 30 - 60 laukausta ja MPK:n ampumaohjelmiston mukaisia ammuntoja.

Kurssimaksuun sisältyy opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, vakuutusturva, suojavarustus.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Niinisalon varuskunta
Varuskunnantie 112