MERIHARAKKA 24 Merenkulkusimulaattorikurssi 1 kouluttajille ja alusmiehistöille

Kesto 3,0 pv
Paikkakunta Suomenlinna
Ilmoittautumisaika 6.1.2024 12.18 - 29.2.2024 23.00

Kurssin jälkeen kurssilainen ymmärtää sotilasmerenkulun perusteet ja tuntee ohjailuryhmän toiminnan ja tehtävänjaon.
· Osaa sotilasmerenkulun perusteet
· Osaa navigoida näkyvyyden ollessa rajoitettu
· Hallitsee ohjailuryhmän toiminnan ja tehtävänjaon
· Hallitsee tutkankäytön perusteet

Merenkulun kouluttajille ja MPK:n alusten alusmiehistöille.

Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena, joka käsittää itseopiskelua sekä viikonlopun kestävän lähijakson. Lähijakson aikana käytetään merenkulkusimulaattori StormWindiä ja Merisotakoulun laivasimulaattoria. Opetusmateriaalina hyödynnetään PVMoodlessa olevaa materiaalia:
· Veneilyn Aapinen
· SMO ja LPO
· Reittisuunnittelu ja -valmistelu
· Reittisuunnittelun tekeminen kotitehtävänä

Kurssi on maksuton.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Merisotakoulu
Pikku-Mustasaari