VAPEPA Arjen turvallisuuskurssi - TÄYNNÄ

Paikkakunta Tuusula
Ilmoittautumisaika 9.1.2024 21.10 - 28.4.2024 8.00

Kurssin jälkeen osallistuja
- tuntee kodin ja lähiympäristön turvallisuusriskejä
- osaa ehkäistä ja varautua niihin
- osaa selviytyä yleisimmistä arjen häiriötilanteista
- ymmärtää kotivaran merkityksen
- osaa antaa hätäensiapua ja aloittaa alkusammutuksen.
- hallitsee ennakoinnin merkityksen
- tiedostaa niitä riskikohtia, joissa turvallisuus voi joutua uhatuksi.

Sopii kaikille ja kaikenikäisille naisille, jotka ovat kiinnostuneita kehittämään taitojaan arjen häiriötilanteiden varalta. Kurssilaisen täytyy olla 16 vuotta täyttänyt.

Kurssi toteutetaan VAPEPA viikonlopun yhteydessä. Kurssi on Arjen Turvallisuus koulutusohjelman mukainnen.
Peruskoulutusta, edellyttää kuntoa, joka mahdollistaa osallistumisen harjoitteisiin.

Arjen turvallisuuden koulutusohjelman tavoitteena on lisätä kansalaisten perustietoja ja -taitoja ennakoinnista, varautumisesta ja toimimisesta erilaisissa arjen häiriötilanteissa. Ohjelman laadinnan lähtökohtana on ollut Maanpuolustusnaisten Liiton koulutusohjelma, mutta kurssi ei vaadi osallistujalta MNL:n jäsenyyttä vaan on avoin kaikille.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssista kurssimaksu.
Maksullisista kursseista peritään täysi kurssimaksu. Maksuttomilla kursseilla perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi edelleen peruuttaa 7 vuorokautta ennen kurssin alkua MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta koulutuksen järjestävään piiriin.
Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi veloituksetta peruuttaa ilman pätevää syytä

Puolustusvoimien kurssikeskus
Rantatie 66