Esikuntatyöskentelyn perusteet -verkkokurssi

Ajankohta 28.4.2024 - 15.12.2024
Kesto n. 8 tuntia itseopiskelua lopputentteineen
Ilmoittautumisaika 15.1.2024 10.00 - 14.12.2024 0.00

Tämä MPKMoodle-verkkokurssi antaa kurssilaiselle perustietoa rakennetusta esikuntatyöskentelystä ja paikallispuolustuksesta. Kurssi on samalla johdanto MPK:n esikuntatyöskentelyn koulutusohjelman mukaisille perus-, jatko- ja erikoiskursseille.

Esikuntatyöskentelyn perusteet -verkkokurssin tavoitteena on antaa kurssilaisille paremmat valmiudet osallistua MPK:n esikuntatyöskentelyn perus-, jatko- ja erikoiskursseille.

Kurssin jälkeen kurssilainen ymmärtää esikuntatyöskentelyn perusteet, operatiivisen johtamisen prosessin vaiheet ja niiden merkityksen sekä muistaa esikuntatyöskentelyyn liittyvät keskeiset tuotteet.

Kaikille esikuntaan sijoitetuille ja sijoittamisekelpoisille, sekä muille esikuntien kanssa tekemisissä oleville reserviläisille. Kurssi soveltuu kuitenkin myös kaikille muillekin esikuntatyöskentelystä kiinnostuneille.

Kurssi toteutetaan MPKMoodle -verkkokurssina.

Tämä verkkokurssi koostuu johdannon lisäksi neljästä erillisestä osiosta:

- paikallispuolustus
- esikuntatyöskentely
- lopputentti ja todistus
- jatkokouluttautumisen mahdollisuudet

Paikallispuolustusosio sisältää koulutusta paikallispuolustuskonseptista, paikallisjoukoista sekä paikallispuolustuksen uhkista. Esikuntatyöskentelyn osio jakautuu esikunnan rakenteeseen ja henkilöstöön, sekä esikuntatyöskentelyn perusteisiin

Lopputentin hyväksytysti suoritettuaan kurssilainen saa suorituksestaan todistuksen ja kurssi merkitään suoritetuksi.

Kurssi on maksuton

Verkkokurssi