Sodan kokemus – Sota ja ihminen

Ajankohta 23.3.2024
Ilmoittautumisaika 19.2.2024 8.32 - 15.3.2024 12.00

Suomen Sotilassosiologinen Seura ry järjestää yhteistyössä Sodan ja rauhan keskus Muistin, Lotta Svärd -säätiön ja Maanpuolustuskoulutus MPK:n kanssa kaikille avoimen teemaseminaarin, jonka teemana on sodan kokemus.

Seminaarissa tarkastellaan sodan laaja-alaista vaikutusta ihmiseen ja yhteiskuntaan sekä tutkimuksellisesta että kokemuksellisesta näkökulmasta. Seminaarin tavoitteena on tarjota asiantuntijapuheenvuoroja yhteiskunnallisesti ajankohtaisesta teemasta sekä toimia keskustelun herättäjänä ja suomalaisten maanpuolustussuhteen kehittäjänä. Tilaisuus on myös Sotilassosiologisen seuran 30-vuotisjuhlaseminaari.

Kurssi soveltuu kaikille teemoista kiinnostuneille

Tilaisuudessa esitelmöivät dosentti Ville Kivimäki (Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran tutkimusjohtaja), ministeri Elisabeth Rehn, vertaistukikoordinaattori Timo Ryhänen (Rauhanturvaajaliitto ry) sekä apulaisprofessori Katri Pynnöniemi (Helsingin yliopisto ja Maanpuolustuskorkeakoulu).

Seminaari järjestetään lauantaina 23.3.2024 klo 12-16 välisenä aikana. Seminaari toteutetaan kahdella paikkakunnalla. Helsingissä seminaaritilana toimii Helsingin yliopiston Suomen laki -sali (Porthania) ja Mikkelissä Sodan ja rauhan keskus Muistin auditorio. Helsingissä tila on rajoitetusti esteetön ja Mikkelissä esteetön. Seminaarin verkkolähetystä voi seurata myös Tuusulassa Lottamuseon Syväranta-salissa.

Helsinki, Mikkeli ja verkko
Yliopistonkatu 3 (Helsinki), Ristimäenkatu 4 (Mikkeli) ja verkko