Etsintä- ja pelastusharjoitus SAR Pohjanmaa 2024

Kesto
Paikkakunta Kauhava
Ilmoittautumisaika 27.2.2024 8.20 - 30.4.2024 18.00

Harjoitus toimii Suomen Lentopelastusseuran Pohjanmaan valmiusalueen valmiusalueharjoituksena. Harjoitus syventää VAPEPA:n keskinäisen yhteistoiminnan harjoittelua sekä toimintamahdollisuuksia alueella. Tavoitteena on myös lisätä eri viranomaisten valmiutta yhteistoimintaan vapaaehtoisjärjestöjen kanssa sekä vapaaehtoistoimijoiden valmiutta tukea viranomaisia Pohjanmaan alueella.

SAR-harjoitukseen osallistuvilla tulee olla SLPS:n voimassa oleva tehtäväkelpoisuus, tai sen ylläpitämiseen tähtäävä kertauskurssi.

Viranomaisella poliisista, pelastuslaitokselta, ilmailulaitokselta, lennonjohtolaitokselta ja puolustusvoimilta on mahdollisuus tulla seuraamaan harjoitusta, sovitusti.

Yhteistoimintaharjoituksen järjestäjinä ovat Maanpuolustuskoulutus (MPK), Vapaaehtoinen pelastuspalvelu (VAPEPA), pääjärjestäjänä Suomen Lehtopelastusseura (SLPS).
Harjoitukseen osallistuvat tahot informoivat suoraan omia ryhmiään tapahtuman käytännön järjestelyistä, voimassa olevista luvista yms. sekä pääsääntöisesti huolehtivat harjoitukseen tulevien henkilöiden ilmoittamisesta erikseen sovittujen ohjeiden mukaisesti.

Ota mukaasi sään mukainen vaatetus ja yöpymisvarustus.
SAR-harjoitus alkaa perjantaina 10.5.2024 klo 18:00 Kauhavalla ja
päättyy sunnuntaina 12.5.2023 klo 16:00 mennessä.

Etsintä-ja pelastuskoulutusta sekä sovellettu vaihe.

SAR-harjoitukseen osallistujille harjoitus on maksuton sisältäen koulutuksen, muonituksen, majoituksen ja vakuutusturvan kurssin aikana. Suomen Lentopelastusseuralla ja MPK Ilmapuolustuspiirillä on erillinen yhteistoimintasopimus vuoden 2024 SAR-harjoituksen järjestelyistä.

Kauhavan koulutuspaikka
Loppusuora 20