Maskun marssi - Reservin kenttäkelpoisuus marssi jalan 25 km

Kesto 1 päivä
Paikkakunta Masku
Ilmoittautumisaika 18.3.2024 11.34 - 5.9.2024 23.00

Kurssin jälkeen osallistuja on suorittanut reservin kenttäkelpoisuusmarssin 25km sekä osaa:
- lukea karttaa ja suunnistaa.
- jalkamarssin valmistavat toimenpiteet.
- toimintakyvyn ylläpidon marssin aikana.
- palauttaa täyden toimintakyvyn marssin jälkeen.

Jalkamarssi 25 km soveltuu kaikille yli 18-vuotiaille liikunnasta ja itsensä haastamisesta kiinnostuneille.
Tämä kurssi on osasuoritus reserviläisen kenttäkelpoisuustesteistä. Kenttäkelpoisuustestisuoritukseksi hyväksytään ainoastaan MPK:n kursseilla tehdyt suoritukset. Osasuoritukset, ovat jalka-, hiihto- ja polkupyörämarssit, suunnistus ja ammunta. Jalkamarssin minimimatka on 25 kilometriä, hiihtomarssin 50 kilometriä ja polkupyörämarssin 100 kilometriä. Suunnistuksen vaatimuksena on seitsemän (7) kilometrin suunnistusrata virallisella ajanotolla. Ampumasuoritukseksi hyväksytään ampumataitotesti rynnäkkökiväärillä, reserviläisaseella tai kiväärillä. Lisäksi hyväksytään ampumakilpailun virallinen tulos lajeissa, joissa järjestetään sotilaiden SM-kilpailuja. Kun olet suorittanut kaksi kolmesta osasuorituksesta, olet oikeutettu yhteen (1) rinnasteiseen KH-päivään vuodessa. Sitä varten sinun tulee ilmoittautua seuraavalle kurssille: Reserviläisten kenttäkelpoisuussuoritukset 2024 31.12.2024 klo 16.00 mennessä. MPK tarkastaa tietojen oikeellisuuden ja tiedot päivittyvät asevelvollisuusjärjestelmään seuraavan vuoden alussa.
Louhisaaren reserviläiset tarjoaa tapahtuman yhteydessä myös siviilimarssisarjoja joista saat tietoa ja joihin voit ilmoittautua heidän kotisivujensa kautta: Louhisaaren reserviläiset

Maskun marssi toteutetaan yhteistyössä Louhisaaren Reserviläisten kanssa.
Reservin kenttäkelpoisuussarjaan ilmoittautuminen ainoastaan MPK:n kurssikalenterin kautta, viimeistään 5.9.2024. Kenttäkelpoisuussarjaan ei oteta jälki-ilmoittautumisia.
Varustus reservin kenttäkelpoisuusmarssille on sään ja kelin mukainen vaatetus. Matkapuhelin on hyvä olla mukana koko marssin ajan. Muista pitää huolta myös nesteytyksestä.
Marssilla vaaditaan välttävä kartan lukutaito.
Terveystietolomake täytetään ennen marssia ja pidetään marssin ajan vasemmassa takin tai housujen taskussa.
Varustelista
- säänmukainen vaatetus
- vesipullo
- puhelin, mielellään älypuhelin
-mahdollinen sauna- ja uintivarustus (saunat yhteissaunoja eli uima-asu tai pyyhe)

Marssitoimisto aukeaa klo 8.30. Marssitoimistona toimii Saunaparoni Maskussa.
Matkalle pääsee lähtemään ilmoittautumisen jälkeen joustavasti klo 10.00 asti.
Marssitoimisto ja sauna sulkeutuvat klo 17.00.
Reitti kulkee pääosin metsäisiä polkuja pitkin, matkalla hieman asfalttitietä sekä hiekkatietä. Reitin varrella on huolto- ja vesipisteitä.
Marssin jälkeen ruokailu ja sauna uintimahdollisuuksineen.
Kaikki marssijat saavat todistuksen.
Välttävä kartanlukutaito vaaditaan. Paperikartan lisäksi käytössä on mobiilikarttasovellus.

Osallistumismaksu sisältää vakuutuksen, marssin, marssin jälkeisen ruokailun ja saunan uintimahdollisuudella.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Saunaparoni, Masku
Maskuntie 248
21250 Masku

Kurssinjohtaja Miikka Lahtinen, Louhisaaren Reserviläiset ry.
miikka.e.lahtinen@gmail.com
puh. 044-5277744