VAPEPA Etsinnän maastojohtajakurssi

Kesto 2,5 pv
Paikkakunta Tuusula
Ilmoittautumisaika 21.3.2024 17.58 - 3.5.2024 18.00

Kurssin käytyään henkilöllä on valmiuksia johtaa partion ja ryhmän suuruista yksikköä etsinnässä. Näkemys joukkueenjohtajan tehtävistä on muodostunut. Osallistujan motivaatio Vapepa-toimintaan on kasvanut, jonka lisäksi osallistujan paikka Vapepa tehtävässä ja organisaatiossa on selvinnyt. Osallistuja tietää ja tuntee maastojohtajan velvollisuudet ja vastuut.

Etsinnän maastojohtajakurssi on tarkoitettu etsinnän peruskurssin suorittaneille, kohtalaisen suunnistustaidon omaaville ja aktiivisesti etsintätoiminnassa mukana oleville Vapaaehtoisen pelastuspalvelun eri järjestöjen jäsenille.

Vapaaehtoisen pelastuspalvelun pelastuspalvelunperuskurssi sekä etsinnän peruskurssi. Eduksi on hankittu kokemus etsinnöistä ja etsintäharjoituksista.

1. Maastojohtajana toimimisen perusteet
2. Maastojohtajan suunnittelutehtävät
3. Maastojohtajan johtamistoiminta
4. Toiminta maastojohtajana

Kurssilla tarvitaan mukana molempina päivinä seuraavat varusteet; muistiinpanovälineet, etsintäkurssiopas (ohjeita kadonnutta etsittäessä), säänmukaiset maastoetsintävarusteet, Vapepan turvaliivi/vast, partiopilli, hernepilli, kompassi, kartansuojus, valaisin, maastoruokailuvälineet ja etsintäreppu. Ota mukaasi aiemmilta Vapepan kursseilta saamasi todistus (kortti).

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssista kurssimaksu.
Maksullisista kursseista peritään täysi kurssimaksu. Maksuttomilla kursseilla perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi edelleen peruuttaa 7 vuorokautta ennen kurssin alkua MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta koulutuksen järjestävään piiriin.
Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi veloituksetta peruuttaa ilman pätevää syytä

Puolustusvoimien kurssikeskus
Rantatie 66