VAPEPA Ensihuollon ja Henkisen tuen yhdistelmäkurssi

Kesto 2 pv
Paikkakunta Tuusula
Ilmoittautumisaika 21.3.2024 18.33 - 3.5.2024 9.00

ENSIHUOLLON PERUSKURSSILLA perehdytään organisoituun vapaaehtoistoimintaan erilaisissa äkillisissä onnettomuustilanteissa. Vapepa toimii häiriötilanteissa viranomaisen tukena ja viranomaisten toimintaa täydentävänä yksikkönä. Tutustumme ensihuollon tehtäviin, kuten vaatetukseen, ruokahuoltoon, hätämajoitukseen, neuvontaan, henkiseen tukeen, käytännön tukeen, henkilötiedusteluun ja rekisteröintiin, muuhun aineelliseen apuun sekä varautukseen onnettomuus- ja kriisitilanteita varten.
HENKISEN TUEN PERUSKURSSILLA tutustutaan äkillisten kriisien jälkivaikutuksiin. Henkisen tuen tavoitteena on kriisitilanteen lievittäminen auttamalla onnettomuuden uhreja tai äkillisen kriisin kokeneita viranomaisten ja vapaaehtoisten yhteistyönä. Peruskoulutuksen tavoitteena on antaa osallistujille valmiudet ymmärtää niitä tunteita, ajatuksia ja reaktioita, joita äkilliset kriisitilanteet aiheuttavat. Henkisen ensiavun taitojen opettelu ja kriisireaktioiden ymmärtäminen antavat valmiuksia auttaa muita ja myös itseä mahdollisissa kriisitilanteissa.

Kurssi on suunnattu kaikille Vapaaehtoisen pelastuspalvelun toiminnassa mukana oleville tai siitä kiinnostuneille.

Kurssille hakeutuminen ei vaadi pohjakoulutusta. Pitkämatkalaisille on tarjolla rajoitetusti majoitus.

Kurssille hakeutuminen ei vaadi pohjakoulutusta. Pitkämatkalaisille on tarjolla majoitus.

Kurssin kouluttajina toimivat Vapepan valmiuskouluttajat Niina Seeck ja Maria Nygren

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssista kurssimaksu.
Maksullisista kursseista peritään täysi kurssimaksu. Maksuttomilla kursseilla perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi edelleen peruuttaa 7 vuorokautta ennen kurssin alkua MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta koulutuksen järjestävään piiriin.
Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi veloituksetta peruuttaa ilman pätevää syytä

Puolustusvoimien kurssikeskus
Rantatie 66