Reservin ampuma- ja maastopäivä

Ajankohta 4.5.2024
Paikkakunta Utti
Ilmoittautumisaika 3.4.2024 16.00 - 21.4.2024 23.00

Antaa tietoa MPK:sta, paikallisjoukoista sekä reserviläisjärjestöista. Rekrytoida uusia jäseniä mukaan toimintaan.

Sijoitetuille ja sijoituskelpoisiller reserviläisille.

Reservin ampuma- ja maastopäivä on kaikille Kymenlaakson alueen reserviläisille suunnattu toimintapäivä. Nimensä mukaisesti ohjelmassa on sekä ammuntaa ja maastossa liikkumista, mutta myös sotilaan perustaitoja ylläpitäviä tehtäviä. Tapahtumaan voi osallistua joko retkisarjassa ilman ajanottoa tai vauhdikkaassa kilpasarjassa.

Perinteisesti tilaisuus on ollut Kymenlaakson Reserviupseeripiirin järjestämä, mutta tänä vuonna se järjestetään MPK:n kurssina. Päivän aikana esittelemme myös eri tapoja osallistua vapaaehtoiseen maanpuolustukseen reserviläisjärjestöissä ja MPK:ssa. Tervetuloa kuulemaan lisää! Osallistuminen kerryttää korvaavia kertausharjoituspäiviä.

Saapuminen 8.30 mennessä
- paikallisjoukkojen esittely
- MPK:n esittely
- Respiirien esittely
Lounas
- tehtävärata
- ammunta
Loppupalaveri
Kotiuttaminen 16.00 mennessä

Kurssi on osallistujille maksuton.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, https://koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Tyrrin ampumakeskus
45410 Utti