TÄYNNÄ Opiskelijoiden partiotaitokilpailu (TAKORU)

Ajankohta 31.8.2024
Kesto 1 vrk
Paikkakunta Pirkkala
Ilmoittautumisaika 9.4.2024 13.07 - 9.8.2024 18.00

Kurssin tavoitteena on kerrata reserviläisten jalkaväkitaitoja sekä kehittää ja kannustaa fyysisen toimintakyvyn ylläpitoon ja kohottamiseen.

Kurssilla kilpaillaan partiokokoonpanoissa erilaisissa sotilaallisissa tehtävissä. Lisätiedot ja vaatimukset kurssista löytyvät TaKoRU:n nettisivuilta:

Nuorille reserviläisille, joilla on kiinnostusta kilpailla ja kerrata sotilaallisia taitoja. Kurssi on erityisesti suunnattu Tamperelaisille opiskelijoille, mutta muutkin ovat tervetulleita.
Etusijalla ovat Opiskelijain Reserviupseeripiiri ry:n alaisten yhdistysten edustuspartiot.

Lisätiedot TaKoRUn nettisivuilta:

Lähtö lauantaina aamutuimaan Tampereen yliopiston Hervannan kampuksen alueelta ja kilpailun matka on noin 25 km.
Osallistuvien partioiden koko saa olla 2-3 henkeä, mutta osa rasteista vaatii 3 hengen partion täysien pisteiden saavuttamiseksi.

Kurssista myönnetään yksi rinnasteinen kertausharjoitusvuorokausi.

Kilpailusta tulee lisätietoa ilmoittautuneille partioille, kun ilmoittautumisaika on umpeutunut.

Ajoreitti ampumaradoille muuttunut.
Aja Varuskunnantie 274 --> jatka sillan alitse ja käänny oikealle. Uusi ura vie Pirkkalantien suuntaisesta ampumaradoille.

Lisätiedot TaKoRUn nettisivuilta:

Pakolliset varusteet yksittäiselle kilpailijalle:
- Sään ja maaston mukainen vaatetus
- Reppu
- Juomapullo tai astia, min. 2 litraa
- Evästä kisan ajaksi
- Muistiinpanovälineet
- Puukko
- Henkilöllisyystodistus

Pakolliset varusteet partiolle:
- Kompassi
- Ensiapulaukku
- Karttapussi esim. Minigrip-pussi
- Valaisin
- Toimiva ja ladattu kännykkä hätätilanteiden varalle
- Puhelin josta partion saa kiinni

Kurssi sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin ja vakuutuksen.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Kurssilta peritään 10 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Satakunnan lennosto, Pirkkalan tukikohdan ampumarata
Varuskunnantie 274