SOTINPURO 2024: Kohteentiedustelukurssi

Kesto
Paikkakunta Nurmes
Ilmoittautumisaika 7.5.2024 11.08 - 23.5.2024 23.00

Kurssin jälkeen osallistujat tuntevat häirintäiskun suunnittelun ja toteuttamisen, osaavat tiedustelutukikohdan sekä tähystyspaikan perustamisen, kohteentiedustelun pimeällä ja toiminnan kohdattaessa vihollinen (TKV), hallitsevat kohteen tiedustelun päivällä, majoittumisen sekä huoltamisen maasto-olosuhteissa.

Kurssi sopii tiedustelukoulutuksen saaneille asepalveluksen suorittaneille reserviläisille. Osallistujat otetaan ensisijassa Savo-Karjalan alueelta.

Kurssin tarkoituksena on kerrata tiedustelijan perustaitoja.

Kurssilaiset varustetaan järjestäjän toimesta.

Kurssi alkaa kurssilaisten osalta perjantaina 7.6.2024 klo 17.30 Sotinpuron harjoitusalueella. (HUOM! kurssilaisilla mahdollisuus saapua kurssille myös klo 21-22 välisenä aikana, mikäli aikataulut eivät aikaisempaa ajankohtaa salli. Osallistuja ilmoittaa saapumisajankohtansa kurssille ilmoittautumisen yhteydessä.)

Pohjois-Savon aluetoimisto tekee lopullisen päätöksen osallistujan hyväksymisestä kurssille.

Perjantai:

Siirtyminen Sotinpurolle
Varusteiden huolto ja palautus
Lounas
Kurssin päättäminen, palaute, kotiuttaminen klo 16 mennessä.

Kurssi on maksuton.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää tulematta ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse suoraan kurssin hallinnosta vastaavalle henkilölle (Jukka Mutanen, jukka.mutanen@mpk.fi, puh. 0443933171).

Sotinpuron ampumaleirialue
Sotinpurontie 198
75530 Nurmes

Kurssinjohtaja: Jere Alèn (puh. 044 099 9985, alen.jere@gmail.com)