Kansalaisen Varavoimakone- ja sähköturvallisuuskurssi

Ajankohta 1.6.2024
Paikkakunta Tuusula
Ilmoittautumisaika 14.4.2024 10.10 - 19.5.2024 9.00

Kurssilla tutustutaan sähkökatkon vaikutuksiin, sekä erilaisiin vaihtoehtoihin tuottaa turvallisesti sähköä erilaisilla agregaateilla. Kurssilla saat perustietoa varavoimakoneiden turvallisesta käytöstä, mitoituksesta, ominaisuuksista ja valinnasta.

1) ymmärtävät (osaavat) alle 10 kVA:n (kW) varavoimakoneiden sähköturvallisen käytön
2) muistavat (tuntevat) erilaisten varavoimakoneiden ominaisuuksia, käyttökohteita ja valintaperusteita
3) muistavat (tuntevat) sähkötekniikan perusteita ja sähkökatkon vaikutuksia

Kurssi soveltuu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita sähkönsaannin varmistamisesta ja sähkön tuottamisesta varavoimakoneilla.

Kurssi soveltuu hyvin myös esimerkiksi radioamatöörille, joka haluaa lisätä tietojaan kurssin tarjoamista aiheista.

Kurssilla ei ole esitietovaatimuksia. Koulutukseen hyväksytyille kurssilaisille toimitetaan tarkemmat ohjeet kurssista noin kaksi (2) viikkoa ennen kurssia lähetettävässä kurssikirjeessä.

Kurssi koostuu aamupäivällä pidettävistä oppitunneista ja iltapäivällä lounaan jälkeen ulkona toteutettavasta rastikoulutuksesta.

Oppitunnit pidetään luokkatiloissa ja rastikoulutus voimakoneilla toteutetaan ulkona, joten osallistujalla tulee olla riittävä säänmukainen sisä- ja ulkotoimintaan tarvittava vaatetus.

Puolustusvoimien kurssikeskus
Rantatie 66