Taistelukoulutusyksikön peruskurssi

Ajankohta 1.11.2024 - 2.11.2024
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 4.5.2024 22.00 - 29.9.2024 23.00

Taistelukoulutusyksikön perusteet kurssi toteutetaan sotilaallisia valmiuksia palvelevana peruskurssina. Kurssi antaa perusteet ja arvion sopivuudesta ja mahdollisuudesta hakea Taistelukoulutusyksikköön. Pääpaino on koulutustaidon harjoittelussa ja reflektoinnissa.

Kurssin sisältö:
Taistelukoulutuksen perustiedot, koulutussuunnitelman tekeminen, rastikoulutuksen ja sparraavan keskustelun harjoittelu ja mahdollisuudet Taistelukoulutusyksikössä.

Kurssin jälkeen osallistunut:

Muistaa (tuntee)
· Taistelukoulutuksen käsitteen ja sisällön
· Koulutussuunnittelun laatukriteerit
· Rastikoulutuksen toteuttamisen
· Sparraavan keskustelun koulutettavien kanssa
· SAS Sisäampumasimulaattorin toiminnan koulutuskäytössä
· Mahdollisuuden hakea Taistelukoulutusyksikköön

Ymmärtää (osaa)
· Tehdä yksinkertaisen koulutussuunnitelman
· Toteuttaa sotilaallisen koulutusrastin
· Hakea Taistelukoulutusyksikköön

Kurssi on suunnattu ensisijaisesti taistelukoulutuksesta kiinnostuneille ja Taistelukoulutusyksikköön sijoitusta hakeville reserviläisille.

Ennen harjoitusviikonloppua osallistujien tulee tutustua PVMoodlesta löytyvään aineistoon, kurssille valituiksi tulleille lähetetään sähköpostilla ohjeet PVMoodle työtilan käytöstä.

Kurssin painopisteenä on kehittää reserviläisen koulutustaitoja ja antaa valmiuksia toimia kouluttajana reservistä palvelukseen käskettäville joukoille ja reservin kertausharjoituksissa. Koulutus keskittyy syventäviin taitoihin suunnitella ja toteuttaa sotilaallista koulutusta ja soveltuu erinomaisesti esimerkiksi henkilöille, jotka ovat suorittaneet koulutuskurssi 1:n.

Santahamina
Radioniementie 1