HÄMEEN ILVES 2024 PAIKP esikunnan viestivälinekoulutus (MATI2) peruskurssi

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Parolannummi
Ilmoittautumisaika 24.5.2024 8.29 - 1.9.2024 23.00

Kurssin jälkeen osallistuja tuntee Maavoimien tietojärjestelmän (MATI2) ja viestiliikenteen perusteet, ymmärtää MATI2-sovelluskokonaisuuden käyttöperiaatteet ja tilannekuvan muodostamisen ja muistaa MATI2-työaseman käyttökuntoonlaiton sekä tiedonkulun periaatteet.
Kurssin jälkeen osallistujalla on valmiudet osallistua johtamisjärjestelmäkoulutuksen jatkokursseille.

Kurssi soveltuu parhaiten jo paikallispataljoonan esikuntatehtävissä toimiville, paikallispataljoonan erilaisissa johto- ja viestialan sijoitetuille tai näihin tehtäviin sijoituskelpoisille reserviläisille. Lisäksi kurssi soveltuu viesti- ja johtamisjärjestelmän alan koulutetuille tai viestikoulutuksesta kiinnostuneille reserviläisille.

Kurssi on osa laajempaa Hämeen Ilves 2024 harjoitusta.
Kurssille ei ole esitietovaatimuksia, koska kyseessä peruskurssi, jossa opiskellaan järjestelmän perusteita. Osallistujalla tulee olla hyvät It-käyttövalmiudet.

Perjantai 20.9.
- ilmoittautuminen klo 17:00 mennessä
- oppitunteja ja tutustumista välineisiin
Lauantai 21.9.
- oppitunteja
- välineiden käyttökoulutusta ja harjoittelua
Sunnuntai 22.9.
- käytännön harjoittelua
- palautteet, huolto ja purkaminen
- kotiuttaminen klo 17:00 mennessä

Kurssin tarkempi sisältökuvaus ja aikataulut annetaan tiedoksi kurssille valituille ennen koulutusta.

Kurssi on maksuton.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Panssariprikaati
Parolannummentie 298