Kenttäkelpoisuustesti, jalkamarssi 25 km

Paikkakunta Niinisalo
Ilmoittautumisaika 18.6.2024 15.17 - 3.10.2024 23.00

Kurssin jälkeen osallistuja:
- on suorittanut reservin kenttäkelpoisuustestiin kuuluvan 25 km:n jalkamarssin alle 6 tuntiin.
- osaa toimintakyvyn säilyttämisen pitkäkestoisen suorituksen aikana.

Kurssi on tarkoitettu ensisijaisesti reserviläisille, mutta muutkin yli 18 -vuotiaat liikkumisesta kiinnostuneet voivat osallistua. Hyväksytty suoritus toisen kenttäkelpoisuudenosasuorituksen kanssa yhdessä toisen osasuorituksen kanssa oikeuttaa myös korvaavaan kertausharjoituspäivään.

Ota matkapuhelin mukaan. Terveystietolomake täytetään ennen marssille lähtöä ja lomake säilytetään taskussa koko marssin ajan.
Osallistujat ovat vakuutettuja koko marssin ajan.
Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.
Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.
Toteutetaan Kankaanpään maratonin yhteydessä.
Tämä kurssi on osasuoritus reserviläisen kenttäkelpoisuustesteistä. Kenttäkelpoisuustestisuoritukseksi hyväksytään ainoastaan MPK:n kursseilla tehdyt suoritukset. Osasuoritukset, ovat jalka-, hiihto- ja polkupyörämarssit, suunnistus ja ammunta. Jalkamarssin minimimatka on 25 kilometriä, hiihtomarssin 50 kilometriä ja polkupyörämarssin 100 kilometriä. Suunnistuksen vaatimuksena on seitsemän (7) kilometrin suunnistusrata virallisella ajanotolla. Ampumasuoritukseksi hyväksytään ampumataitotesti rynnäkkökiväärillä, reserviläisaseella tai kiväärillä. Lisäksi hyväksytään ampumakilpailun virallinen tulos lajeissa, joissa järjestetään sotilaiden SM-kilpailuja. Kun olet suorittanut kaksi kolmesta osasuorituksesta, olet oikeutettu yhteen (1) rinnasteiseen KH-päivään vuodessa. Sitä varten sinun tulee ilmoittautua seuraavalle kurssille: Reserviläisten kenttäkelpoisuussuoritukset 2024 31.12.2024 klo 16.00 mennessä. MPK tarkastaa tietojen oikeellisuuden ja tiedot päivittyvät asevelvollisuusjärjestelmään seuraavan vuoden alussa.

Ilmoittaudut marssitoimistossa viimeistään ½ tuntia ennen lähtöä. Marssin aikana reitin varrella on huolto- ja vesipisteitä. Marssin jälkeen on mahdollista peseytyä.

Kurssi on osallistujille maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi

Niinisalo
Kotikaari 17