Talvijotos 2019 (RESUL)

Kesto 3
Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 20.11.2018 8.00 - 5.3.2019 23.59

RESULin valtakunnallinen talvijotos eli partiokilpailu.
Osallistuminen on avoin kaikille innokkaille ja yli 18 vuotiaille.
Tavoitteena on suorittaa lauantaina aamulla klo 9.00 alkava jotos ja sen rastitehtävät aina sunnuntaille klo 14.00 asti.

Kaikille liikunnasta, ulkoilusta ja partiokilpailusta innostuneille yli 18 vuotiaille.

Suositeltavat esitiedot

KILPAILUKUTSU
RESERVILÄISURHEILULIITON VALTAKUNNALLINEN TALVIJOTOS OKRAJOTOS 9.-10.3.2019 Huovinrinteellä.
Puolustusministeriö on käskenyt aktiivisen reservin koulutuksen, jolla pitää olla kyky vastata nykyajan haasteisiin yhteiskunnan turvaamiseksi.

Reserviläisurheiluliiton valtakunnalliset jotokset ovat koulutustapahtumina mitä parhaimpia kehittämään yksittäisen sotilaan ja partion perustaitoja. Jotoksilla opitaan myös selviytymään eri olosuhteissa erilaisten ja monipuolisten tehtävien ympärillä viikonlopun ajan. Tällä kertaa Porin Prikaatissa Säkylän Huovin- rinteellä 9.-10.3.2019. Suomalaiset ovat osallistuneet eri rauhanturva- ja kriisinhallintaoperaatioihin vuodesta 1956 alkaen. Porin Prikaati on maavoimien suurin joukko-osasto, mikä kouluttaa varusmiehiä niin sodanajan tehtäviin, kuin vapaaehtoisia reserviläisiä ammattitaitoisiksi rauhanturvaajiksi maailman kriisialueille. Tässä siis teemaa jotokselle lähdettäessä, missä hengessä sitä kuljetaan kahden päivän ajan.

Okrajotos on myös pala maaseudun tarmokkuutta ja jotoksen nimi tulee järjestävän yhdistyksen kotikunnasta Oripäästä, missä paikallinen Lions Club on jo useita vuosia järjestänyt Pohjoismaiden suurimman maatalousnäyttelyn Okra-messut! Okra-messut ovat paikallinen ja lähiseudun yhdistyksiin tukeva ponnistus sekä voimannäyte hyvästä yhteistyöstä ja tahtotilasta. Samankaltaista yhteistyötä tehdään myös jotoksen järjestämisessä. Hyvässä hengessä, missä opitaan tekemällä erilaisia tehtäviä monipuolisilla rasteilla, mutta pieni pilke silmäkulmassa.

Ilmoittautuminen jotokselle Ilmoittautuminen: 28.2.2019 mennessä suvi.lahteenmaki@hotmail.com tai 040-774 1287. Partion jokainen jäsen ilmoittautuu tämän lisäksi myös www.mpk.fi/lounais-suomi/okrajotos. Näin ollen jokainen kilpailija saa itselleen myös tästä merkinnän omalle MPK-kortille ja on vakuutettu jotoksen ajan tapaturman varalta. Jotokselle on anottu korvaavia kh-vuorokausia Aluetoimistolta.

MPK:n ilmoittautumisen yhteydessä kerrotaan mihin partioon kuuluu. Mikäli tarvitset jotokselle sukset, sauvat, siteet, huovat ja huopakumisaappaat niin ilmoita se partion ilmoittautumisen yhteydessä kootusti kaikilta jäseniltä kerrallaan Suville. Varatut koot ovat ne, mitä saat, kun paikalle saavut. Mikäli koko ei ole oikea, emme pysty niitä vaihtamaan sen jälkeen ja näin myös takaamme sen, että jokainen saa sen mitä on tilannut.

Kilpailumaksu maksetaan 28.2.2019 mennessä Oripään Reservialiupseerit Ry:n tilille; Oripään Osuuspankki FI 57 5309 0250 0389 05 ja selitteeksi partion nimi. Osallistumismaksu 140€/partio.

Jotoksen kotisivut ja some

Jotoksen infot, kilpailukutsut ym tiedot löydät yhdistyksen kotisivuilta https://www.reservilaisliitto.fi/yhdistyspalvelut/yhdistysten_ja_piirien_kotisivut/oripaan_reservialiu pseerit/okrajotos_2019 ja facebookista nimellä - Okrajotos!

Sivuille tulevat aikanaan myös tulokset sekä rastitehtävät ja niiden oikeat vastaukset.

Porin prikaati Huovinrinne
Porilaistie