Sissitoiminta- ja johtamisharjoitus Pahkis 2019

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Vekaranjärvi
Ilmoittautumisaika 1.3.2019 - 4.8.2019

Paikallispataljoonan tiedustelujoukkueen koulutusmallia testaava sotilaallisia valmiuksia palveleva kurssi, jonka tavoitteena on, että kurssin jälkeen taistelijat tuntevat Paikallispataljoonan tiedustelujoukkueen perustaistelumenetelmät.
Tunnettava: harjoituksen tavoitteet, vaatimukset ja erityismääräykset Hallittava: palvelusturvallisuus
Osattava: oma tehtävä

Varusmiespalveluksen tai naisten vapaaehtoisen asepalveluksen suorittaneet reserviläiset. Suosituksena tiedustelu- tai sissikoulutus tai kokemusta aikaisemmilta vastaavilta MPK:n kursseilta.

Suositeltavat esitiedot

MPK:n täysin uudenlainen Paikallispataljoonan tiedustelujoukkueen harjoitus Vekaranjärvellä 20. – 22.9.2019. ”PahkisProto19” harjoituksessa tulet kokemaan fyysistä ja henkistä kuntoa vaativia tehtäviä ja oppimaan paikallispataljoonan tiedustelujoukkueen oleellisimpia aihealueita. Tarkoitus ei ole tehdä suoritukset vain liikunnan riemun vuoksi, vaan jokaisen tehtävän, koulutuksen ja kilpailullisen suoritteen tavoite on oikeasti oppia uusia asioita ja vaikuttaa tulevaisuuden MPK:n ja Puolustusvoimien koulutusmalleihin tulevaisuudessa.

Kurssin suorittaminen edellyttää hyvää fyysistä kuntoa.

Paikkoja on rajoitetusti (n. 70), ilmoittaudu ja sitoudu heti jotta pääset oppimaan ja vaikuttamaan tulevaisuuden tapoihin toimia. Kurssin johto suorittaa kurssilaisten valinnan.

Osallistumismaksu sisältää koulutuksen, suojavaatetuksen, majoituksen ja MPK:n tapaturmavakuutuksen kurssilla koulutuspaikalla ilmoittautumisen jälkeen.

Vekaranjärvi, KARPR
Varuskuntatie 230