Taistelupelastajan peruskurssi, osa 1/2

Kesto 2 pv
Paikkakunta PVMoodle, Tuusula
Ilmoittautumisaika

Kurssin tavoitteena on kouluttaa taistelijalle taisteluensiavun perusteet ja antaa valmiuden toimia taistelupelastajan tehtävässä. Taistelupelastajan peruskurssi, osa 1/2 ja Taistelupelastajan peruskurssi, osa 2/2-kurssit muodostavat taistelupelastajan peruskoulutuskokonaisuuden ja molempien suorittaminen antaa valmiudet toimia taistelupelastajan tehtävässä.
Taisteluensiapu pohjautuu Tactical Combat Casualty Care (TCCC) -toimintamalliin.

Kurssi soveltuu kaikille reserviläisille, jotka suoriutuvat kohtalaisesta fyysisestä rasituksesta. Kurssilaisen on oltava fyysiseltä suorituskyvyltään sellainen, että hän suoriutuu haavoittuneen käsittelystä ja hätäsiirrosta.

Suositeltavat esitiedot

Erillisiä esitietovaatimuksia ei ole. Koulutus tapahtuu jalkaväen toimintaympäristössä.
Soveltuu erinomaisesti paikallispataljoonien kyseisiin tehtäviin haluaville tai sijoitetuille henkilöille.

Puolustusvoiminen Kurssikeskus
Rantatie 66 PVMoodle, Tuusula