Kyberturvallisuuden jatkokurssi

Kesto 2 päivää
Paikkakunta Kuopio
Ilmoittautumisaika 26.11.2018 10.14 - 5.10.2019 8.00

Kurssin jälkeen kurssilainen tuntee tietojärjestelmien suojaamisen ja valvonnan periaatteet ja kuinka poikkeamia havaitaan ja arvioidaan, tunnistaa tietoturvariskeja ja epäilyttäviä tapahtumia, tuntee tietoturva- ja kyberuhkia, alan tomijoita ja tällaiseen toimintaan liittyvää lainsäädäntöä.

Kurssin kohderyhmä on tietoverkkojen suojaamisesta ja valvonnasta kiinnostuneet henkilöt. Etusijalla ovat reserviläiset, joille kurssi on Kyberturvallisuuden peruskurssin ohella edellytys Kyberturvallisuuden valtakunnalliselle erikoiskurssille hakautumiseen.

Suositeltavat esitiedot

1 Kurssilaisen tulee osata TCP/IP verkkojen toiminnan perusteet. Kurssilla käytetään pääosin Linux-pohjaisia työkaluja, ohjelmistoja ja tcp/ip verkkolaitteita.
2 kurssilla käytetään kurssin tarjoamia laitteita, omien laitteiden kytkeminen harjoitusverkkoon on kielletty.
3 Kurssi järjestetään jos 16.9. mennessä on ilmoittautunut vähintään 15 osallistujaa
4 Kurssille voidaan ottaa korkeintaan 22 kurssilaista
5 Ilmoittautuminen suljetaan HETI 24 osallistujan täytyttyä tai viimeistään 16.9.
6 Hintaan sisältyy: opetus ja muonitus (ei majoitusmahdollisuutta)
7 Kurssi pidetään Pohjois-Savon aluetoimiston tiloissa
8 Alkoholin tai huumaavien aineiden käyttö kurssilla on kielletty
9 Kurssilaiset ovat vakuutettuja MPK toimesta kurssin ajan (pl matkat)