SAR 19 LAPPI - harjoitus

Ajankohta 30.8.2019 - 1.9.2019
Paikkakunta Ivalo
Ilmoittautumisaika

Kurssin teemana on yhteistyön harjoittelu kolmannen sektorinn ja eri viranomaisten välillä. Harjoitus tarjoaa mahdollisuuden eri osapuolille syventää ja harjoitella yhteistoimintaa sekä osaamistaan etsintä ja pelastustiiminnassa ja niihin varautumisessa.

Suomen Lentopelastusseura ilma-alukset ja miehistöt, Ilmapuolustuspiirin kouluttajat ja toimijat, VAPEPAn kouluttajat ja toimijat, kansalaisten kokonaisturvallisuudesta vastaavat eri viranomaiset.

Suositeltavat esitiedot

Harjoituksen järjestää Ilmapuolustuspiiri (ILMApp) yhdessä Suomen Lentoopelastusseuran (SLPS) kanssa Ylä_Lapissa Inarin alueella. Harjoitukseen liittyvän alustoiminnan järjestämmisestä Inarinjärvellä vastaa MERIpp yhdessä SMPS:n Inarin järvipelastusyhdistyksen kanssa.
Mahdollinen skenaario: Lento-onnettomuus alkaa lento-onnettomuus vaarana.
Ilma-aluksessa tekninen vika, kone lähettää MAYDAY- kutsun, ei päässe lentokentälle.
yhteys ilma-alukseen katkeaa - Lento-onnettomuus -Etsintä.

Operatiivista toimintaa johtaa viranomaisvastuussa oleva viranomainen. ILMAPP vastaa harjoituksen yleisjärjestelyistä.

Ivalo - Inari
Salmenrannnatie 2
99800 Ivalo

Kieli

Suomi

Kysy lisätietoja

Harjoituksen johtaja Heikki Heinonen heikki.heinonen@lentopelastus.fi puh. 045 353 7967.

jari.nykanen@mpk.fi