Kotiseutuharjoitus LAHTI19:HF/VHF/UHF radioasemaharjoitus.

Kesto 2 vrk
Paikkakunta Lahti
Ilmoittautumisaika 4.4.2019 10.42 - 25.9.2019 23.00

Kurssi tarjoaa mahdollisuuden päästä tutustumaan radioaseman perustamiseen ja radioamatöörilaittein sekä harrastajavoimin toteutetun varaviestiverkon toimintaan. Kurssilla perustettavan pienimuotoisen varaviestiverkon tarkoitus on antaa esimerkki mahdollisuudesta varmentaa ja täydentää jo olemassa olevia viestijärjestelmiä vapaaehtoisin voimin. Kurssilla myös testataan radioalan harrastajien sitoutumista yhteiskunnan toiminnan turvaamiseen poikkeusoloissa ja kehitetään heidän valmiuksiaan toimia kyseisissä tehtävissä.
Kurssin jälkeen
1. Tunnistaa pitkään kestävän sähkönjakelun häiriön vaikutukset viestivälineiden toimintaan
2. Osaa hahmottaa välttämättömien viestiyhteyksien varmistamisen merkityksen poikkeusoloissa
3. Hallitsee radiopuhelimen peruskäytön, viestien lähettämisen ja vastaanottamisen.

Kurssille on kaikille avoin eikä osallistuminen edellytä esitietoja.

Tarkoitus on tarjota poikkeusoloihin valmentavaa varautumis- ja turvallisuuskoulutusta kaikille radioviestinnästä kiinnostuneille.

Radiokurssi toteutetaan Hämeen radioharrastajien ja Päijät-Hämeen Viestikillan yhteistyönä.

Hälvälä
Ampumaradantie 181