Endurokurssi

Kesto 1 pv
Paikkakunta Tuusula
Ilmoittautumisaika 18.6.2019 - 8.9.2019

Endurokurssilla pääpaino on perusajon tekniikkojen opettelussa ja päivän aikana harjoitellaan
- polulla-/ urassa ajamista seisten ja istuen
- jarrutus-, kääntö- ja kiihdytysharjoituksia
- ylä- ja alamäkiajoa sekä pyörän liu’uttamista alaspäin
- ojan ylityksiä
- kaatuneiden puiden ja tukin ylityksiä
- kivikossa ajamista

Endurokurssin jälkeen kaikki kurssilaiset tuntevat yllä mainitut ajotekniikat ja voivat kurssin jälkeen harjoitella niitä lisää omatoimisesti.

Kurssin kouluttajina toimivat Jari Harala ja Tomi Paananen.

Kurssi soveltuu kaikille enduroa harrastaville, jotka haluavat kehittää omaa ajotekniikkaansa. Kurssille voi osallistua myös vähemmän enduroajokokemusta omaavat.
Kurssi soveltuu myös erittäin hyvin moottoripyörälähettitehtävissä palvelleille jatkokoulutuksena.

Suositeltavat esitiedot

Kurssille osallistuvalla tulee olla käytössään oma enduropyörä ja ajovarusteet. Pyörässä tulee olla kunnossa oleva äänenvaimennus (endurovaimennus) sekä voimassa oleva liikennevakuutus.
Harjoittelualue sijaitsee Puolustusvoimien harjoitusalueella, kokoontuminen 14.9.2019 klo 08.00 Rantatie 66, Paikoitusalueella.
Kurssi päättyy n. klo 16.00.

20,00 EUR
Osallistumismaksu sisältää endurovalmennuksen, lounaan ja harjoittelualueen käytön 14.9.

Tuusula
Rantatie 66 Tuusula